Социалните мрежи се "сприятеляват" с политиката
20 10 2011
Beth Fouhy, Associated Press
Водещите компании в областта на социалните мрежи се "сприятелиха" с кампанията за президентските избори през 2012 г. в САЩ до степен, почти невъобразима само преди четири години. Те стават домакини на дебати и спонсорират предизборни срещи на живо с гражданите, като в същото време остават и незаменим инструмент за кандидатите, търсещи връзка с избирателите в интернет пространството.
Гигантите сред социалните мрежи като Фейсбук и Гугъл определят своето участие като гражданска ангажираност, заявявайки, че имат голямо желание да улеснят националния политически дебат и да насърчат хората да гласуват. Но тяхното засилено политическо присъствие идва в момент, когато те, наред с други компании, наемат лобисти, създават политически комитети за действие и грижливо "отглеждат" връзки със законодателите, чиито политически решения засягат финансовото им благополучие.
http://www.world-bg.com/usa/sotzialnite ... ikata.html